wtorek, 26 kwietnia 2011

Paco Haya Rodriquez: Wzdół Rządowy

Siedzę i patrzę a tu "Krzywe kolano". Zaduma nad tym faktem nie trwała długo. No trudno - pomyślałem chichocząc pod nosem. Sorry, ale parsknąłem śmiechem, gdy mym oczom ukazała się tabliczka "Zbroszki". Padłem.
- Skąd jestes? - zapytałem sam siebie - Z broszki... odpowiedzialem. HA! Bo niby skąd? Z Boskiej Woli?
Los skrzywdził rdzennych mieszkańców owej miejscowości. Prawie tak samo, jak mieszkańców Włocławka [Kujawy]. Nazwa może i nie śmieszna, i nie kojarząca się z niczym. Błąd. Jakiś mądry człowiek wymyślił, że kujawskie rejstracje będą zaczynały się od "C" no i nadal nic w tym dziwnego. Skrótem Włocławka niech będzie "WL"... I tak oto narodziła się rejestracja CWL... Współczuję. Jadąc z Roztocza do Warszawy możemy przejechać przez trzy fajnie brzmiące miejscowości, które układają się w zdanie: Nielisz Cyców Janki... Pasuje?!
Z polskich perełek: Rusek Mały, Szczury, Bity Kamień, Kłopot, Stare Niemyje, Wzdół Rządowy, Hultajewo, Konowały, Suczki, Zgon, Boska Wola, Zimna Wódka, Prace Duże, Micigózd, Łapiguz, Gołowierzchy, Sucha Psina, Niemyje-Ząbki. Mógłbym tak bez końca ale ze śmiechu podarłbym Nogawki, bo taka ze mnie Niezdara. A Wy Bożedary gdzie mieszkacie?
Aha, no i uwaga, bo "WLEWO" "KUTAS".

PS W sieci pojawił się czwarty numer CATRINAS!! do pobrania za free!! Bierzcie i czytajcie z tego wszyscy. To jest bowiem web zin wasz, który dla was przez nas jest robiony!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz