niedziela, 28 sierpnia 2011

Catalina Jimenez: Bóg, Jezus i Diabeł

"-Tak, w przyszłości tysiące tysięcy kobiet i mężczyzn będą umierać w płomieniach,
-O niektórych już mi mówiłeś,
-Tamci zostali wrzuceni do ognia, ponieważ w ciebie wierzyli, natomiast ci dostąpią tego z powodu swoich wątpliwości,
-Czy nie wolno we mnie wątpić,
-Nie,
-Ale my możemy wątpić, że rzymski Jupiter jest bogiem,
-Ja jestem jedynym Bogiem, ja jestem Panem, a ty jesteś moim synem,
-Zginą tysiące,
-Setki tysięcy,
-Zginą setki tysięcy mężczyzn i kobiet, ziemia zapełni się okrzykami bólu, wyciem i agonalnym rzężeniem, dym ze spalonych ciał zakryje słońce, ich tłuszcz będzie skwierczał na węglach, zapach będzie mdlił, a to wszystko z mojej winy,
-Nie z twojej winy, lecz z twojego powodu,
-Ojcze, oddal ode mnie ten kielich,
-Od tego, że ty go wypijesz zależą moja władza i twoja chwała,
-Nie chcę tej chwały,
-Ale ja chcę tej władzy.
Mgła przesunęła się tam, skąd wcześniej przyszła, wokół łodzi widać było już nieco wody, gładkiej i matowej, bez jednej zmarszczki spowodowanej wiatrem lub poruszeniem płetwy.
Wówczas Diabeł rzekł: Trzeba być Bogiem, żeby tak bardzo lubić krew."

Jose Saramago "Ewangelia według Jezusa Chrystusa"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz